Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca ???

    Zamieszczone przez rafiki
    Wally, było pisać żeby ogarnąć szybciej, ale wtedy dostałbyś pustą kopertę :P
    lepsza pusta niż nic :evil: :wink: :lol:

  • #2
    Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca ???

    Witam.
    Panowie, potrzebuje Waszej opinii w temacie zakupu samochodu.
    Mam okazje kupić Skode Octavie II z 2004 roku od Szwagra, który dopiero co ją przywiózł z Niemiec. Auto do kosmetycznych poprawek z przebiegiem 106 000 za 19 000 plus opłaty.
    Trochę się waham ponieważ opinie o tym silniku są średnie, że dużo pali, że spala też olej, że osiągi kiepskie itd...
    Stąd moje pytanie do właścicieli tych aut czy są zadowolenie ze swojego wyboru i czy zdecydowaliby się raz jeszcze na to auto z gazem.
    Dodam, że rocznie będę jeżdził ok 15-20 tyś km jeżeli oczywiście nic się nie zmieni...
    70% trasa, reszta miasto

    Bardzo proszę o Wasze opinie, to będzie dla mnie bardzo cenna wskazówka!

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez kalel
      Stąd moje pytanie do właścicieli tych aut czy są zadowolenie ze swojego wyboru i czy zdecydowaliby się raz jeszcze na to auto z gazem.
      Jak najbardziej. W komplecie z dobrą instalacją LPG całość wypada bardzo dobrze.
      Jedyna rzecz, która po pewnym czasie może trochę doskwierać, to brak 6 biegowej skrzyni. Z tym, że raczej przy wychodzi podczas jazdy ekspresówkami i autostradami.
      Przykładowo, lecisz te 140km/h (albo i więcej), to aż się prosi wbić 6stkę
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        Andrzej.P, ja proponuję żeby Kolega wleciał dziś na spota, to sobie pogadacie
        SPOT Poznań:
        .....
        ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


        Error 503 Wojtas Unavailable :P

        Komentarz


        • #5
          kalel, zacznij od poszukania na forum tematu o 1,6 MPI i opiniach o gazie...
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
            Andrzej.P, ja proponuję żeby Kolega wleciał dziś na spota, to sobie pogadacie
            Normalnie bardzo chętnie, lecz dziś nie dam rady

            Komentarz


            • #7
              kalel, moje średnie spalanie wynosi 7,2 l /100 ale nie mam gazu.
              Ale jak piszesz auto nie ma jeszcze gazu?

              Jeżeli nie to przy zakładaniu zwróć uwagę na tylne zawieszenie (sprężyny siadają i auto wygląda jak rakieta do startu :evil: ). Na forum jest o tym wątek.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kecaj
                Jeżeli nie to przy zakładaniu zwróć uwagę na tylne zawieszenie (sprężyny siadają i auto wygląda jak rakieta do startu ). Na forum jest o tym wątek.
                proponuje doczytać o tych sprężynach......od którego rocznika tak jest, bo lekki zament robisz.
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz


                • #9
                  kalel, mam taką od 5 miesięcy (nowa) bez gazu i jestem zadowolony choć faktycznie brakuje 6 i troszke koników mam służbową Octavie 1,9 TDI i jest róznica ale śmiało polecam 1,6 MPI co do gazu nie mam doświadczeń wiec nie bede Ci zachwalał ani negował


                  Mariusz
                  Spoty Tarnowskie

                  Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                  Komentarz


                  • #10
                    piotrek_os, wiem, że temat dotyczy O2 FL.
                    Znajomy ma auto z 2003 roku, założył 3 lata temu LPG i tył siadł po pół roku - wiadomo auto miało swój przebieg, zużycie zawieszenia itp.
                    Wymienił sprężyny i amortyzatory na mocniejsze i od 2 lat śmiga elegancko.
                    Stąd moja uwaga, że problem z tylnym zawieszeniem może się pojawić.
                    Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                    Komentarz


                    • #11
                      Śmiało kupuj .Lepszego samochodu teraz na rynku nie ma(względy ekonomiczne ) . Silnik 1,6 MPI idealny jest do LPG .
                      W niecałe 1,5 roku zrobiłem 120 tyś na LPG i samochód ideał . Samochód używany jako TAXI .

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca

                        Zamieszczone przez kalel
                        Mam okazje kupić Skode Octavie II z 2004 roku od Szwagra, który dopiero co ją przywiózł z Niemiec. Auto do kosmetycznych poprawek z przebiegiem 106 000 za 19 000 plus opłaty.
                        Trochę się waham ponieważ opinie o tym silniku są średnie, że dużo pali, że spala też olej, że osiągi kiepskie itd...
                        Silnik z gatunku tych "nie do zajechania" dosc elastyczny, jednak 102KM w 1250kg aucie szalu nie robi. Spalanie wg mnie ani wysokie ani niskie - 9 litrow LPG. Czy 19000+ oplaty to okazja - nie wiem, mysle ze to raczej taka rynkowa cena

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez t271828
                          19000+ oplaty to okazja - nie wiem, mysle ze to raczej taka rynkowa cena
                          to znajdz taka 0II w b. dobrym stanie w w/w $$, bo z 1,6 0II jest dość cięzko na rynku, a jak są to cena wyższa niż za tdi - albo jakis fsi.
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz


                          • #14
                            co do gazu w konkretnym modelu to się nie wypowiem, ale ogólnie mogę stwierdzić, że Moje doświadczenia z gazem w golfie to:

                            1. Instalacja była stosunkowo tania (1500 zł) i zwróciła się po pół roku to jest na plus.
                            2. Na początku nie zauważałem różnicy w spalaniu (w 80% robiłem trasę), ale tylko na początku, po jakimś roku zaczął brać o ok 2 litry/ 100 więcej czyli koło 10-11. Pod koniec moje przygody z gazem samochód brał już 14/100 i żadna regulacja nie pomagała - ogólnie podsumowałbym na minus.
                            3. Co do mocy silnika to systematycznie spadała, po 3 latach samochód miał już problemy wyprzedzić jadąc pod górkę - minus.

                            Wiadomo jednak, ze gaz jest 2 razy tańszy więc kalkulując możesz wyjść na plus, ale co by nie było to zakładając instalację trzymaj się jednej zasady: nie patrz gdzie taniej tylko która instalacja lepsza!! Wtedy może unikniesz tych problemów, które zniechęciły mnie do gazu.

                            Komentarz


                            • #15
                              Mam właśnie auto z tego rocznika.
                              175 tyś. przelotu. Tylko Pb. Z czystym sumieniem polecam auto jeśli tylko nie przeszkadza Ci 102 KM pod maską. Eksploatacja bezproblemowa, sprzęgło poległo przy 150 tyś. Poza tym drobnostki.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Lucky 83
                                1. Instalacja była stosunkowo tania (1500 zł) i zwróciła się po pół roku to jest na plus.
                                to chyba nie była sekwencja

                                ja mam 1.6 zakładałem gaz. od prawie 2 lat ciesze się bezproblemową i ekonomiczną jazdą. polecam założyć instalację BRC
                                BYŁA o1 rs
                                BYŁA o2 1.6
                                JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                Komentarz


                                • #17
                                  W miare bezproblemowy samochod. Silnik szalu nie robi - 130 km/godz przy 4 tys obrotow. Ja se swojej strony polecam instalacje Stag i wtryskiwacze Hana.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    OK.
                                    W takim razie pozwolę sobie jeszcze zapytać jak wygląda kwestia osiągów tego silnika...
                                    Rozumiem, że po mieście spokojnie daje rade, ale jak to ma się na trasie w sensie wyprzedzania?
                                    Pytam ponieważ większą część drogi do pracy pokonuje przez autostradę.
                                    Mój obecny Ford Focus MK1 również ma pojemność 1.6 i 100 koni i przy tej masie samochodu spokojnie to wystarcza, chyba, że mam włączoną klimę i wtedy silnik jest już wyraźnie zmulony.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      kalel, daje rade ja ostatnio w 5 osób i 4 walizkami wracałem z lotniska i spokojnie leciałem te 140-160 autostrada a waga miedzy focusem i Octavia pewnie niewielka Octavia waży jedynie 1195km


                                      Mariusz
                                      Spoty Tarnowskie

                                      Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez kalel
                                        Mój obecny Ford Focus MK1 również ma pojemność 1.6 i 100 koni i przy tej masie samochodu spokojnie to wystarcza, chyba, że mam włączoną klimę i wtedy silnik jest już wyraźnie zmulony.
                                        1,6 16V w Focusie a 1,6 8V w Octavii to dwa różne światy - weź to pod uwagę. "Szesnastka" zawsze bedzie lepsza. A druga sprawa, to że Octavia ma krótkie przełożenia w skrzyni biegów.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          yunior81, to kup sobie Focusa z "16" :P


                                          Mariusz
                                          Spoty Tarnowskie

                                          Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez yunior81
                                            "Szesnastka" zawsze bedzie lepsza

                                            jedyna lepszośc bedzie taka ze kolo 5000 rpm bedzie jeszcze ciagnela a nie wyla W dolnym zakresie bedzie duzo gorzej
                                            Inline 5 cylinders

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              byq,


                                              Mariusz
                                              Spoty Tarnowskie

                                              Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Prezes52, byq, chyba trafilem na fanatykow marki Skoda 8) Silnik 16V moim zdaniem jest bardziej cichy, mniej pali i jest bardziej dynamiczny - takie jest moje skromne zdanie. Kazdy sam sobie ocenia i nie ma sensu polemizowac na ten temat. Ciekawy tylko jestem jakby wypadla sprzedaz rownolegle silnika 1,6 8V i 1,6 16V :idea: Polska mentalnosc jest taka ze kazdy chwali to co ma

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Aha: jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X